Tuntuu hyvälle olla kotona. Vaikka ääneen en voi sitä sanoa. Isä ei voisi sitä millään hyväksyä. Mietin sitä usein itekin, miten muutaman neliön solu voi tuntua kodilta, välillä enemmän kuin se, ihana paikka, missä olen kasvanut ja viettänyt koko elämän. En tajua, mikä on se syy, että täällä on hyvä olla, ei ahista ikinä, ainakaan liikaa.

Ehkä se vaan on niin, että aikaa myöten paikoista saa tarpeekseen. Voi ihan hyvin olla, että sitten, kun saan opinnot finaaliin, haluan täältä pois, ja nopeesti, kiitos. Täällä tunnen olevan kokonainen, toistaiseksi ainakin. Tuntuu hyvälle, kun saa ottaa kontrollin omasta elämästä ja olla vastuussa tasan vaan itselleen, ensikädessä. Ei tietenkään mitään teiniörvellystä ilman mitään rajaa, mutta fiilis siitä, että kellään muulla ei oo ohjia käsissä tähän peliin, se on hienoa.

Baarissa oli outoa tänään. Pitkästä aikaa tuli kukaan juttelemaan, kukaan sellanen, ketä en ois aikasemmin tienny. Toisaalta se voi tarkottaa kanssa sitä, että täällä on vähän pienet piirit...Se oli ihan mukava tyyppi. Hauskaa juttuseuraa, piste. Siinä se.

Aikasemmin illalla juttelin L:n kanssa V-kuvioista. Se sano, että en halua kuulla, mitä sillä on sanottavana aiheesta. Mä ymmärrän sitä, tiedän mikä sen pointti on. En mäkään haluis ystävilleni tehtävän noin tai oltavan noin epämääränen. L:n mielestä se vaan pelaa. Jos se ois tosissaan, miks se ei ois mun kanssa? Ihan hyvä kysymys. Kai mun ois tajuttava se itekin; en vaan oo kuitenkaan tarpeeks hyvä ja sitä mitä se haluu, että se ottais mut. Toisaalta mietin usein myös niin, että jos se tietää, että se haluu mut ja se tuntee, että mä oon "se", niin se voi antaa sen ottaa aikaa, olla rauhassa, koska myöhemmin on aikaa.

Oon kanssa tosi varma siitä, että sitä häiritsee ihan liikaa mun ja S:n kuvio. Jos oon mitään pystyny päättelee sen puheista, sitä pelottaa, että oon sen kanssa vaan kostaakseni S:lle. Se on niin väärin luultua. Mutta miten voin sanoa sille, että oikeestaan se onkin se, mitä mä haluan?

Ehkä nyt ei oo hyvä ajankohta pohtia näitä asioita...

Väsyttää.